امضای قرارداد اجرای ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهرهای جدید تا پایان امسال

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، با آغاز به‌کار دولت سیزدهم و در راستای اجرای شعار مسکنی این دولت، وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی امر و بر اساس قانون جهش تولید مسکن اقدام به آغاز طرحی تحت عنوان نهضت ملی مسکن کرد که طی آن تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال احداث و به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

این گزارش حاکی است، شرکت عمران شهرهای جدید نیز از میان واحدهای مسکونی مورد تعهد دولت، پس از جابه‌جایی اختیارات حاصل از شرکت به سازمان ملی زمین و مسکن ۴۰۰ هزار واحد را در دستور کار داشته و متعهد است طی مدت زمان ذکر شده فرآیند ساخت و تحویل آنها را به متقاضیان به سرانجام برساند که تاکنون نیز بخش عمده‌ای از تعهد شرکت در تامین زمین مورد نیاز، انجام شده‌است.

طبق آمار ارائه شده در سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ابتدای آغاز طرح تعداد یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۷۰ نفر در شهرهای جدید ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر واجد شرایط اعلام‌ شده‌اند.

اکنون از بین متقاضیان واجد شرایط تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۲۴ نفر در مرحله تایید نهایی هستند که پیگیری‌ها درباره تامین زمین برای حدود ۱۲۵ هزار نفر آنان در شهرهای جدید بهارستان، صدرا و پرند در حال انجام است.

براساس گزارش موجود، تعداد ۱۳۸ هزار و ۳۶۵ نفر برای پروژه‌های نهضت ملی در سطح شهرهای جدید واریز وجه داشته‌اند که ۱۳۴ هزار و ۹۶۶ مورد آن بالای ۴۰ میلیون تومان بوده است.

گفتنی است قرارداد مشارکت مدنی ۶۳ هزار و ۲۳۷ واحد و همچنین قرارداد اجرایی با پیمانکار برای ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ واحد تا پایان امسال نیز به امضا خواهد رسید.

در حال حاضر اجرای عملیات فونداسیون به تعداد ۸۵ هزار و ۶۱۰ واحد نهضت ملی در شهرهای جدید تکمیل شده یا در مرحله اجرا هستند که پیشرفت فیزیکی عملیات آماده‌سازی اراضی ۶۴ و بخش ساخت مسکن ۲۳ درصد اعلام شده‌ است.