سرعت‌بخشی به اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن نیازمند تزریق مستمر تسهیلات است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری اردبیل ، سیدحامد عاملی در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر لزوم تزریق به‌موقع اعتبار طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل با توجه به محدود بودن فصل کاری اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین آورده متقاضیان در طول یک‌ سال به میزان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای برخی افراد سخت است ، تزریق تسهیلات پیش از اخذ آورده متقاضیان می‌تواند تا حد بالایی روند اجرا را سرعت بخشد.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم بکارگیری پیمانکاران توانمند در اجرای پروژه‌ها گفت: در حال حاضر بسیاری از پیمانکاران استان اردبیل در اجرای طرح از روند پرداخت تسهیلات جلوتر هستند و باید با تزریق مستمر تسهیلات از سوی بانک‌ها، مانع تعطیلی کارگاه‌ها شویم.

وی با اشاره به عدم محدودیت و سقف پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، بیان کرد: به بانک‌های استان اعلام شده که حداقل به پنج هزار واحد تسهیلات پرداخت کنند و لازم است هفت هزار واحد بلاتکلیف به لحاظ تخصیص تسهیلات هم در ماه جاری تعیین تکلیف شود.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به واگذاری سهمیه واحد مسکن ملی از سوی برخی متقاضیان در بنگاه‌های املاک، گفت: با وجود پلمب چندین بنگاه املاک، اما لازم است برای جلوگیری از این قبیل اقدامات، ابزارهای پیشگیرانه از جمله وضع جرایم مالیاتی و سایر ابزارها تدوین و اجرا شود.