سرعت ساخت مسکن در حال افزایش است

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، “محمد نقدعلی” افزود: البته ما تجربه ساخت مسکن مهر را داریم که وقتی عرضه انبوه شد بر بازار تاثیر گذاشت.

وی بیان‌داشت: فراوانی عرضه و عدم احتکار بر بازار مسکن تاثیر می گذارد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: با وجود اقدامات وزیر راه و شهرسازی طی این مدت و تاکید ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر واگذاری اراضی مازاد نظامی و آموزشی برای تولید مسکن، با عدم همکاری سایر وزارتخانه ها و استانداری ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ما از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم که رئیس جمهوری را در جریان چنین موضوعاتی قرار دهند تا دستگاه های اجرایی دیگر امکان ایجاد وقفه در روند اجرای نهضت ملی مسکن را نداشته باشند، تصریح‌کرد: وزیر راه و شهرسازی به پشتوانه قانون مجلس شورای اسلامی و وعده مهم دولت سیزدهم در هیات دولت باید یقه چاک دهد؛ اگر این وعده محقق نشود برای دولت امتیاز منفی در بر خواهد داشت.

نقدعلی گفت: عملکرد این وزارتخانه در زمینه های راهسازی، راهداری و ابنیه فنی در حوزه انتخابیه خمینی شهر مطلوب، قابل قبول و تحسین برانگیز است.

وی ادامه‌داد: پل “حسین آباد” که بیش از یک دهه از شروع ساخت آن گذشته بود، در این دوره تکمیل شد و طی ۲۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین پل‌های “اصغرآباد” و “برق و الکترونیک” نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.

این نماینده مجلس در ادامه به پادگان ۲۲۰ هکتاری “شهید موذنی”، پادگان ۴۵ هکتاری امام حسین (ع) و اراضی ۲هزار و ۳۰۰ هکتاری دانشگاه صنعتی که ۸۰ درصد آن بایر و آزاد است، اشاره کرد و گفت: به‌تازگی نامه ای در زمینه اراضی نظامی پادگان شهید موذنی از سوی رئیس جمهوری برای ارسال به رهبر معظم انقلاب و اخذ موافقت ایشان تنظیم شده است که نسبت به آن امیدوار هستیم.