متقاضیان وام مسکن روستایی بخوانند

افزایش وام مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن است. سقف این وام از آبان ۱۴۰۱ معادل ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است افزایش وام مسکن روستایی در دستور کار شورای عالی مسکن است. سقف این وام از آبان ۱۴۰۱ معادل ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود

کیان آنلاین-اقتصاد۲۴ نوشت: وام مسکن روستایی تسهیلاتی است که برای بهسازی و نوسازی مناطق روستایی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد.
وام ساخت مسکن روستایی نخستین‌بار آبان ۱۴۰۱ به تصویب هیئت وزیران رسید و در ابتدا سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد، اما حالا خبر‌هایی در خصوص افزایش مبلغ آن وجود دارد.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بیان کرده است: تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کار‌هایی است که در شورای عالی مسکن نیز برای آن تاکید شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در این خصوص افزوده است: هم‌اکنون وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این رقم را در هماهنگی با بانک‌ها افزایش دهیم. در شورای پول و اعتبار و دولت مصوب می‌کنیم تا سهم وام روستایی افزایش یابد.

متقاضیان وام مسکن روستایی باید چه شرایطی داشته باشند؟

وام مسکن روستایی نیز مانند تمام وام‌های دیگر شرایطی دارد که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند. اولین شرط در این مورد این است که افراد باید در روستا‌ها یا شهر‌هایی سکونت داشته باشند که دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر باشد.
البته این وام به افرادی که در سال‌های قبل از وام‌های بنیاد مسکن استفاده کرده‌اند تعلق نمی‌گیرد، ولی متقاضیانی که مالک یک زمین هستند یا می‌خواهند منزل مسکونی خود را تعمیر و بازسازی کنند مشمول این طرح می‌شوند.

چگونه برای وام مسکن روستایی ثبت‌نام کنیم؟

ثبت‌نام وام مسکن روستایی ۱۴۰۲ با دو روش حضوری و با مراجعه به شعب بانک‌ها یا به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه درخواست تسهیلات سایت بانک مسکن انجام می‌شود. همچنین شناسنامه، کارت ملی و فرم درخواست وام از مدارکی اصلی است که متقاضی برای دریافت این تسهیلات همراه داشته باشد.

برای ثبت نام در وام مسکن روستایی باید به سایت بانک مسکن، به نشانی www.bank-maskan.ir مراجعه کرد. متقاضی باید پس از ورود به صفحه اصلی این سایت و وارد کردن اطلاعاتی که درخواست شده است بر روی گزینه سامانه درخواست تسهیلات کلیک و باقی مراحل را طی کند.