۲۰۰ هزار واحد مسکن تا پایان امسال در کشور احداث می‌شود

اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در حاشیه بهره برداری از ۸۲ واحد مسکونی خانواده های حداقل ۲ نفر فرزند معلول در کرمانشاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس قانون جهش تولید سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد باید ۲۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی احداث گردد.

وی افزود: با توجه به توانمندی های بنیاد مسکن در احداث مسکن ، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در مناطق شهری نیز به این بنیاد واگذار شد و بر همین اساس بنیاد مسکن سالانه باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهر و روستا احداث نماید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: بر همین اساس این بنیاد از سال گذشته تا الان ۴۵۱ هزار واحد شهری و روستایی را آغاز کرده است که از این تعداد تاکنون ۱۴۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

نیکزاد یادآور شد: در حال حاضر نیز ۳۰۶ هزار واحد مسکونی در دست اجرا در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار واحد شهری و ۱۵۶ هزار واحد نیز روستایی است.

وی گفت: با توجه به تکلیف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سال گذشته و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی امسال بنیاد مسکن پیش بینی می شود تا آخر امسال از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد دیگر علاوه بر ۱۴۵ هزار واحد مسکونی که در یکسال گذشته به اتمام رسیده است در کشور احداث و افتتاح شود.

نیکزاد اضافه کرد: در ساخت واحدهای مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن نیز در کشور هم اکنون ۲۰ هزار واحد از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: تصویب مصوبه افزایش وام مسکن توسط رییس جمهور به ۵۵۰ میلیون تومان و در اولویت قرار گرفتن واحدهای مسکونی بالای ۶۰ درصد توسط بانکها در اعطای این وام بدون شک احداث این واحدهای مسکونی را شتاب خواهد بخشید.

به گزارش ایرنا، در آیین واگذاری ۸۲ واحد مسکونی ویژه خانواده های با حداقل ۲ معلول که در منطقه فدک شهر کرمانشاه افتتاح شد، رییس سازمان بهزیستی، رییس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمانشاه نیز حضور داشتند.