۲۳ هزار پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن گلستان صادر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه درحاشیه آیین واگذاری پروژه ۹۶ واحدی بهارستان گنبدکاووس به خبرنگاران بیان کرد: بنیاد مسکن گلستان با شروع طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی برای ساخت خانه مقاوم در مناطق روستایی و نیز با همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان برای ساخت واحدهای مسکونی در برخی شهرهای استان انجام داده است.

وی بابیان اینکه بنیاد مسکن علاوه بر نظارت برای مقاوم‌سازی خانه‌ روستاها و ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر گلستان، در چهار شهر کردکودی، آق قلا، گرگان و گنبدکاووس هم پروژه ساخت مسکن دارد، افزود: این نهاد در چهار شهر اشاره شده، سه هزار واحد مسکونی با همراهی اداره کل راه و شهرسازی در دست ساخت دارد.

حسینی، مشکلات تامین زمین را یکی از دلایل تاخیر در شروع عملیات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای گلستان ذکر کرد و ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بسیاری از پروژه‌های مناطق شهری استان بالای ۵۰ درصد و بخشی نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی استان بیش از ۲۰ هزار پروانه ساختمانی با همراهی دهیاران صادر شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت وام به شبکه بانکی معرفی شدند.

وی از انعقاد قرارداد با ۱۴ هزار متقاضی مسکن روستایی گلستان در بانک‌ها خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۹ هزار واحد به پایان مرحله سفت کاری رسیده و با توجه به ابلاغ متمم افزایش سقف تسهیلات بانکی، تکمیل این واحدها شتاب خوبی خواهد گرفت.

حسینی به ۲ طرح ساخت مسکن شهری در گنبدکاووس اشاره کرد و بیان کرد: عملیات پروژه ۲۱۰ واحدی نگارستان که زمین آن توسط اداره کل راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن شده، با تجهیز کارگاه توسط پیمانکار، به تازگی شروع شده است.

به گفته وی، متقاضیان پروژه نگارستان گنبدکاووس معرفی و هر کدام سهم اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: پروژه ۹۶ واحدی بهارستان گنبدکاووس در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با زیربنای مفید ۹ هزار مترمربع در بلوک‌های ۱۶ واحدی (چهار طبقه روی پیلوت) و با زیربنای مفید هر واحد ۹۰ تا ۱۰۱ مترمربع احداث شده است.

وی بابیان اینکه این پروژه با بهترین کیفیت فنی و متر مربعی ۸۹ میلیون ریال ساخته شده است، اضافه کرد: سهم آورده متقاضیان در این پروژه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و مبلغ تسهیلات بانکی هم پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

حسینی ادامه داد: «کیفیت ساخت، زمان و قیمت مناسب» سه محور اصلی ساخت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.