تاثیر مثبت کاهش قیمت سیمان بر بازار مسکن| نظارت بر توزیع مصالح ساختمانی تقویت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد
تاثیر مثبت کاهش قیمت سیمان بر بازار مسکن| نظارت بر توزیع مصالح ساختمانی تقویت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت سیمان و فولاد تاثیر مثبتی در بازار داشته و موجب کاهش قیمت مسکن می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله فیروزی پوربادی، به تاثیر کاهش قیمت سیمان بر قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش نرخ مصالح ساختمانی نظیر سیمان و فولاد قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کرد؛ لذا با توجه به اینکه تولید مصالح ساختمانی در کشور بیش از نیاز مصرف داخلی بوده باید نظارت بر توزیع را تقویت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ سیمان یکی از فاکتورهای مهم و موثر بر قیمت تمام شده ساختمان است، ادامه داد: هزینه تهیه سیمان و فولاد و اساسا مصالح ساختمانی تاثیر بسیاری بر بهای تمام شده مساکن داشته و برای انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای بسیار مهم است لذا کاهش قیمت آنها نیز تاثیر مثبتی در بازار مسکن خواهد داشت.

نماینده مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش قیمت مصالح ساختمانی در کنار پارامترهای موثر دیگر نظیر تامین زمین ارزان قیمت برای ساخت انبوه مسکن، پرداخت تسهیلات مناسب جهت ساخت و خرید و همچنین عرضه واحدهای مسکونی بر اساس اولویت، می‌تواند موجب بهبود وضعیت بازار شده و از طرفی مانع روند ناسالم افزایش قیمت‌ می‌شود.