ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز احداث این واحدهای مسکونی به تامین بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سطح کشور و توافق با دستگاه‌ها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تا پایان سال حداقل ۶۰ هزار هکتار زمین تامین خواهد شد و عملیات ساخت این واحدها شتاب خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه توافقاتی با بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات مسکن انجام شده است، افزود: اگر این توافقات از سوی بانک‌ها اجرا شود شاهد رشد قابل توجهی در ساخت و تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش تسهیلات مسکن روستایی در بخش تعداد و مبلغ اتفاق خوبی است و کاهش سود این تسهیلات به ۱۸ درصد نیز ابلاغ شده و همه بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند، ضمن اینکه طی پنج ماه اخیر به اندازه ۲ سال قبل، نظام بانکی کشور تسهیلات پرداخت کرده که بخش اعظم آن توسط بانک مسکن اعطا شده است.

وی به آغاز ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد مسکن شهری در کردستان اشاره کرد و افزود:‌ در بخش روستایی نیز ۱۳ هزار واحد شامل ۶ هزار قطعه زمین و هفت هزار واحد مسکن آغاز شده که پنج هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.