۲۷۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی در کشور شناسایی شد

غلامرضا صالحی عصر پنجشنبه در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سنندج اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است، موظف شدیم امسال و سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تامین کنیم.

وی سهم امسال تامین زمین را ۵۰۰ هزار قطعه و سال آینده ۵۰۰ هزار قطعه دیگر اعلام کرد و افزود: سهم کردستان ۱۰ هزار قطعه زمین بوده که ۶ هزار قطعه در ۱۱۶ روستا و ۱۰ شهرستان تامین شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۶ هزار قطعه زمین را خواهیم داشت و چهار هزار قطعه باقی مانده نیز تا دهه فجر امسال به متقاضیانی که در سامانه نام نویسی کرده‌اند، تخصیص می‌یابد.

صالحی ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت در استان کردستان، اقدامات بسیار خوبی در ۲ سال گذشته انجام گرفته است و حدود هفت هزار نفر را به بانک‌های عامل برای ساخت مسکن روستایی معرفی کردیم که از این رقم، پنج هزار واحد به اتمام رسیده و ۲ هزار واحد نیز باقی مانده تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجماعی که در بدنه راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و دولت انجام شد برای نخستین بار بیشترین افزایش را میزان تسهیلات و تعداد آن شاهد هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: وام مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال در سال جاری به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تعداد آن از ۲۰۰ هزار فقره به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافت که کمک بسیار خوبی برای رونق ساخت و ساز و مهاجرت معکوس است.

صالحی گفت: سهم کردستان هم از این عدد ۱۰ هزار فقره تسهیلات است که تخصیص می باید و در موعد مقرر جذب می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج – همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.