وضعیت بازار مسکن اورژانسی است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که وضعیت بازار مسکن اورژانسی است،گفت:بدنه اجرایی و مدیریتی کشور تصمیم قابل قبولی برای رونق تولید مسکن اتخاذ نکرده است.

محمدرضا رضایی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن اظهار کرد:‌ گرچه افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز و تولید مسکن می تواند در ارتقا میزان ساخت و ساز در کشور اثرگذار باشد، اما به نظر می رسد هنوز بدنه اجرایی و مدیریتی کشور تصمیم قابل قبولی برای رونق تولید مسکن اتخاذ نکرده است.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن بسیار نامطلوب و نگران کننده است، به ویژه آنکه با شیوع بیماری کرونا بخشی از پروژه های تولید مسکن متوقف شده و با این حال دولت هنوز هیچ اقدامی برای حمایت اقتصادی از سازندگان صورت نداده است.

وی با بیان این‌که وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن اورژانسی است، افزود: وضعیت بازار مسکن به گونه ای است که بسیاری از سازندگان برای حضور در عرصه ساخت و ساز ریسک نمی کنند، چون مشخص نیست که با این شرایط بازار در ماه های آتی به کدام سو خواهد رفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش معاملات مسکن و افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی، اضافه کرد: به هر میزانی که آمار معاملات مسکن بالا رفته و قیمت مصالح و تجهیزات کاهش یابد، سازندگان برای حضور فعالانه در بازار ساخت و ساز تمایل بیشتری خواهند داشت.

رضایی تاکید کرد: دولت باید با ارائه تسهیلات ساخت و ساز با سود مطلوب و ارائه مصالح ساختمانی در بازار تولید مسکن تحرک ایجاد کند تا عرضه مسکن در کشور افزایش یابد.